torsdag 6. november 2014

Pepperkakehus


Jeg har egentlig alle forutsetningene på plass for å lage et kult pepperkakehus. Jeg er byggingeniør og har derfor tilgang til mange forskellige modelerings- og tegningsprogrammer på jobb. Men å lage et pepperkakehus tar tid. Søkte etter litt inspirasjon på nett og fant disse.





Men det var denne tiden da. Nå har jo Mathilde blitt en del større og jeg tror nok hun også syns det blir moro med et pepperkakehus, så i år blir det. Men hvor fancy det blir får vi se. Kan hende det blir det samme som jeg hadde for noen år siden. 


Siden jeg ikke er den flinkeste på pirkarbeid måtte jeg innkalle eksperthjelp, nemlig pappa, som alltid laget pepperkakehusene når jeg var mindre. Dette er laget med en ferdigmal, men syns det ble ganske fint. Spørs om jeg må få Mathilde til å ringe morfar for å spørre om han vil komme på bakedag til oss. Ingen kan vel si nei til ei 4 år gammel jente. 

Tips til pepperkakehus:
IKEA pepperkakedeig er perfekt til pepperkakehus
Gelatinplater blir fine vindu med ferdig mønster
I tillegg er det lurt å dekorere platene før du setter sammen huset, noe jeg ikke har prøvd selv. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar